close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

7 סיבות מדוע חשוב לבצע סקר עצים

מערכת שורשיז אלול, תשפ06/09/2020

בטבע, עצים משגשגים "בכוחות עצמם", ומסתגלים לאקלים בו הם צומחים ולאלמנטים המעצבים אותם. אבל בקהילות שלנו, עצים יכולים להפוך למכשול מביך

תגיות:
עצים הם חלק אהוב מאוד מהנוף הטבעי שלנו, עצים מביאים הרמוניה, שלווה, בריאות ורווחה סביבתית לקהילה.

הם מוסיפים יופי לחצרות ולרחובות שלנו. הם מספקים צל מבורך בימים חמים. הם משמשים כמשב רוח טבעי, רעשי רחוב מעמיקים ורעש אחר, ומספקים בית גידול חשוב לחיות הבר. הם עוזרים לסנן את האוויר, שומרים עליו נקי ובטוח יותר לנשימה. עצים הם גם השקעה נהדרת. בית עם עצים שווה באופן עקבי יותר מבית ללא עצים בכלל.

בטבע, עצים משגשגים "בכוחות עצמם", ומסתגלים לאקלים בו הם צומחים ולאלמנטים המעצבים אותם. אבל בקהילות שלנו, עצים יכולים להפוך למכשול מביך במקום
לנכס יקר אם לא מטפלים בו. תנאי מזג אוויר או מחלה עלולים לגרום להם להיות לא יציבים בצורה מסוכנת. ענפים ושורשים עלולים לגרום נזק רב לבתים ומבנים. עלווה יכולה לחסום אור.

לפעמים אתה יכול לראות על העץ שלך אם הוא בריא. אך במיוחד אם ברשותך עצים בוגרים, כדאי להשקיע בסקר עצים מקצועי בכדי לוודא כי העצים שלך במצב טוב. יש שבע סיבות ספציפיות לכך שמומלץ לערוך סקר של עצים.

1) שמור על בריאות העצים. יש להאכיל, להשקות ולגזום את מרבית הצמחים בנוף שלנו כדי שישארו בריאים ויפים. אבל יש לנו נטייה להתעלם מעצים כי הם כל כך גדולים! סוכן יכול לבחון את העץ שלכם ולהמליץ ??על צעדים פשוטים שתוכלו לנקוט כדי להגן על ההשקעה שכבר השקעתם בשתילת העץ ותחזוקתו. סקר זה יכול להפוך לכלי ניהול יקר ערך עבור הנכס שלך.

2) לתפוס מזיקים ומחלות מוקדם. רובנו לא שמים לב שלעצים שלנו יש בעיה עד שהבעיה יצאה משליטה. זכור את האמרה הישנה, ??"גרם של מניעה שווה קילו תרופה."

3) למנוע נזק לביתך. גפיים על עצים יכולות להידבק ברוח חזקה או בסערה וליפול דרך הגג או לרכב שלך. אני מקבל באופן קבוע את הגפיים גזומות על העצים הגדולים שלי כדי להגביל את הסבירות שייפלו על הבית שלי במזג אוויר גרוע.

4) למנוע נזק לבסיס שלך. יש לנו נטייה להסתכל למעלה כאשר אנו בוחנים את העצים שלנו. אך בתים רבים סובלים מנזק משורשים חזקים מספיק כדי לנקב את יסוד הבית.

5) קבע אם יש לכרות עצים או אם יש לשתול עצים חדשים. השכנים הסמוכים שלי נדרשו לאחרונה להסיר עץ אלון לבן ישן ויפהפה מהמרווח שבין רכושם לשלנו. בהיותי מחבק העצים שאני, לא רציתי לתמוך בתוכנית. אבל הסוכן שכולנו התייעצנו עימו, אישר כי העץ סובל מנגיעות בחרקים שהחלישה אותו כל כך, זה היה רק עניין של זמן עד שהעץ נפל מעצמו. אם זה היה קורה, הנזק לבית ולרכוש שלנו יכול היה להגיע לעשרות אלפי שקלים. זו הייתה החלטה קשה, וכנראה שלא היינו מקבלים בלי הדרכתו של הסוכן. בצד הנגדי של המטבע, בעלי בתים רבים מגלים כי עצים מוצלים יכולים לסייע בשמירה על קרירות בתיהם בקיץ. סוחר יכול לייעץ להם על המקומות הטובים ביותר לשתול עצים חדשים, בהתחשב באילוצי רכושם, כדי למקסם את הערכים הסביבתיים שלהם.

6) הגן על עצים במהלך פרויקטים של בנייה. בנייה או שיפוצים חדשים עלולים לפגוע בשורשי עצים שלא בכוונה ולהחליש את כל מערכת התמיכה בעץ. סקר עצים יכול לספק הנחיות כיצד לשמור על עץ במהלך הבנייה. תוכניות הגנה על עצים מעניקות לבעלי הקרקעות עצות שימושיות כיצד להגן על בריאותם ומצבם של העצים הרצויים שלהם.

7) קבל תיעוד רשמי. סקרי עצים מספקים גם את התיעוד הדרוש לעמידה בתקני הרשויות המקומיות כאשר נדרש אישור תכנון. הנתונים שנאספו מסקר יכולים להוות תוכנית מאוזנת, המתארת ??שימור הגיוני והסרת עצים שאמורים להיות מקובלים על המועצות.

מה כדאי לחפש אצל אגרונום או סוכן עצים?

 * הסמכה - האם השירות שאתה שוקל להעסיק הוא מוסמך על ידי מוסד מקצועי שיספק שירותי אחזקת עצים או פינוי עצים במידת הצורך?

* ניסיון - האם שירות העצים יכול להוכיח שיש לו מספיק ניסיון לעשות עבודה מצוינת?

* המלצות - האם המלצות מלקוחות עבר, כולל בעלי בתים שהתמודדו עם אתגרים דומים לשלך, זמינות ואמינות?

* מורשה ומבוטח - האם השירות מורשה לעשות עסקים בקהילה שלך ומבוטח במקרה של תאונה או אירוע לא צפוי ברכושך?

* מחיר סביר - האם קיבלת הערכות תקציב מכמה שירותים כדי שתדע שהשירות שאתה בוחר במחיר סביר?

יש לי סוכן עצים לבחון את העצים שלי בכל אביב. לפעמים בסופו של דבר אני גוזמת גפיים בחזרה, ולעיתים נדירות מאוד יהיה על עץ להיכרת. אבל אם זה קורה, אני מעדיף להוריד את זה מאשר שיירד על הבית או על המכונית שלי.

טיפ לחסכון בכסף: לפעמים סוכן ינהל משא ומתן על תעריף מופחת אם מספר בעלי בתים יסקרו את העצים בו זמנית. כשאתה מזמין פגישה עם הסוכן שלך או סוקר העץ, שאל אם אתה יכול לנהל משא ומתן על הנחה אם גם השכנים שלך ישתתפו.

 
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה